Proiectele UE cofinanțate de Uniunea Europeană includ activități de promovare și vizibilitate a proiectului. Acestea sunt elemente obligatorii pentru fiecare proiect finanțat din fonduri UE.
Este important să alegeți materiale de calitate și să știți care elemente de vizibilitate trebuie aplicate pe acestea. De obicei, este vorba despre mai multe logouri, așa că trebuie să aveți grijă dacă și cum pot fi aplicate. Nu doriți să comandați produse pe care nu se pot aplica toate logourile necesare.
Este esențial să știți exact pe ce articole merg care logouri, deoarece există un conținut strict definit și elemente grafice care trebuie respectate. De exemplu, pentru produse mici precum stick-urile USB sau pixurile nu se aplică aceleași reguli de vizibilitate ca pentru postere, pungi sau alte medii.
Instrumentele de comunicare pentru promovarea și vizibilitatea proiectelor UE sunt diverse. Aplicantul proiectului împreună cu partenerii săi decid independent ce metode de comunicare, informare și publicitate vor alege.
Proiecte UE – instrumente de promovare și vizibilitate
- Materiale promoționale cu suprafețe adecvate pentru imprimare, pe care să puteți imprima numeroase logouri. Anumite produse promoționale cu suprafețe foarte mari sunt potrivite pentru imprimare multicoloră.
- Panoul informativ și plăcuța permanentă sunt obligatorii pentru proiectele de infrastructură a căror cost total depășește 500.000 de euro.
- Site-ul web este considerat unul dintre principalele mijloace de informare publică și vă oferă ocazia să vă prezentați proiectul, obiectivele și realizările.
- Rețelele sociale și buletinele informative sunt canale excelente pentru o comunicare rapidă și eficientă cu toate grupurile de vârstă. Sunt interactive, moderne, eficiente și oferă posibilitatea de a comunica cu cât mai mulți oameni care trebuie să fie informați despre proiectul dumneavoastră.
- Comunicatul de presă este unul dintre cele mai frecvente instrumente de comunicare cu mass-media. Poate fi folosit la începutul proiectului, când realizați un pas important în implementarea proiectului sau când doriți să informați publicul despre rezultatele proiectului.
- Conferința de presă se organizează atunci când doriți să prezentați informații despre pașii importanți, evenimentele din implementarea proiectului sau despre rezultate semnificative.
- Evenimentele informative și educative pot fi expoziții, târguri, zile de informare, seminarii, ateliere, prelegeri etc.
- Publicațiile pot fi pliante, broșuri, hărți sau manuale.
- Etichetele pentru echipamente și vehicule sunt obligatorii pentru marcarea echipamentelor achiziționate în cadrul proiectului, pentru toate vehiculele și spațiile care au fost create sau adaptate cu fondurile proiectului. Aceasta include încăperile adaptate, zugrăvite și amenajate cu mobilier și alte accesorii.
- Fotografiile sunt un mod bun de a ilustra proiectul și pot fi utilizate în diverse materiale informative și promoționale, pe web, rețele sociale, comunicate de presă… Sunt o modalitate excelentă de a documenta etapele de dezvoltare ale proiectului și evenimentele importante legate de proiect și implementarea acestuia.
- Producția audiovizuală este folosită pentru prezentarea proiectului și a rezultatelor obținute. Videoclipurile, documentarele sau formatele video scurte pot fi prezentate pe programele de televiziune naționale sau locale, pe internet, pe site-ul web și pe rețelele sociale.
Ajutor pentru proiectele UE
Comunicarea și vizibilitatea fac parte din fiecare proiect UE, indiferent de mărimea și finanțarea acestuia. Vă putem ajuta cu activitățile de marketing și organizarea evenimentelor pentru proiectele cofinanțate din fondurile UE. Datorită experienței dobândite ajutând clienții cu designul și imprimarea materialelor promoționale pentru licitațiile UE, vă putem oferi articole pentru promovarea și vizibilitatea proiectelor UE și cele mai bune modalități de a le valorifica.